onsdag 23 mars 2011

Spöken eller kråkor??

Titel; Sorgfjäril
Författare; Ingelin Angerborn
Förlag; Rabén och Sjögren

Alice har flyttat till ett hus långt bort från Leo, Sofia och allt hon är van vid. De är ett gammalt kråkslott och mamma tycker det ser roligt ut men Alice tycker det ser tråkigt gammalt och äckligt ut. Men när Alice är som mest ledsen kommer det en fjäril flygandes som hon aldrig sett förut. Den var väldigt vacker tyckte Alice. Och plötsligt hade hon glömt att hon var ledsen. Visst var det ett kråkslott hon bodde i, men huset hade helt andra invånare en kråkor.....

Om jag får säga det själv så är det här den bästa boken jag läst på jätte länge!! Den är rolig och skrämmande och väldigt intressant. Det är mycket handling i den och jag läste ut hela boken på en vecka. Den här boken rekommenderar jag för både barn i min ålder och kanske lite äldre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar